Gå til innholdet

Varemottakere

27.10.2020

Del denne siden

15. oktober gikk vi over til ny KSL- løsning. Dette innebærer endringer i oppdatering av KSL-status og leverandørregister.

 


Slik sjekker du KSL-status for dine leverandører

Her finner du en enkel brukerveiledning for varemottakere om innlogging, hvordan sjekke KSL-status for sine leverandører og hvordan du legger til nye leverandører

 


Teknisk oppdatering av KSL-status og leverandørregister

Det vil forsatt være to mulighetene for oppdatering, som vil si manuell opplasting eller automatisk opplasting via ny ftp-server. Den gamle løsningen blir avviklet fra samme dato. 

I den nye løsningen vil du kunne se leverandørstatus og flere detaljer om hver enkelt produsent og du kan legge til og trekke fra produsenter i leverandørregisteret.

1. Manuell oppdatering
Ved manuell oppdatering skal du bruke denne linken: https://ksl.developer.azure-api.net/

Her henter du ned oversikt over KSL-statuser og oppdaterer leverandørregisteret ditt. Dette kalles også for en API-tilgang. Brukernavn og passord får du hos på: support@matmerk.no

2. Oppdatering via FTP
Har du tilgang via FTP-server så skjer oppdateringen automatisk. 
Les mer: Rutinebeskrivelse for FTP for Varemottakere

Ønsker din bedrift tilgang via FTP, kan du kontakte os på: support@matmerk.no

For FTP-server og API-tilgang så vil dere få EN bruker per organisasjon. Denne brukeren kan så gi tilgang til andre i organisasjonen. 

 


Har du spørsmål? Kontakt oss på: support@matmerk.no